A. Tanımı

Onbeşinci Bölüm

Kefalet Sözleşmesi1

A.  Tanımı

Madde 581 - Kefalet sözleşmesi, kefilin alacaklıya karşı, borçlunun borcunu ifa etmemesinin sonuçlarından kişisel olarak sorumlu olmayı üstlendiği sözleşmedir.

(A) Tarifi

Madde 483 - Kefalet, bir akittir ki onunla bir kimse, borçlunun akdettiği borcun edasını temin etmeği alacaklıya karşı taahhüt eder.

Madde 581 - 818 sayılı Borçlar Kanununun 483 üncü maddesini karşılamaktadır.

Tasarının tek fıkradan oluşan 581 inci maddesinde, kefalet sözleşmesi tanımlanmaktadır.

818 sayılı Borçlar Kanununun 483 üncü maddesinin kenar başlığında kullanılan “A. Tarifi” şeklindeki ibare, Tasarıda, “A. Tanımı” şeklinde değiştirilmiştir.

818 sayılı Borçlar Kanununun 483 üncü maddesinde kullanılan “…borçlunun akdettiği borcun edasını temin etmeği alacaklıya karşı taahhüt eder.” şeklindeki ibare, Tasarıda “borçlunun borcunu ifa etmemesinin sonuçlarından kişisel olarak sorumlu olmayı üstlendiği sözleşmedir.” şeklinde ifade edilmiştir. Böylece, kefalet sözleşmesinin yasal tanımına ilişkin yanlışlıklar düzeltilmiştir.

Maddenin düzenlenmesinde, kaynak İsviçre Borçlar Kanununun 492 nci maddesinin birinci fıkrası göz önünde tutulmuştur.

Zwanzigster Titel: Die Bürgschaft

A. Voraussetzungen

I. Begriff

Art. 492 / Abs. 1

1 Durch den Bürgschaftsvertrag verpflichtet sich der Bürge gegenüber dem Gläubiger des Hauptschuldners, für die Erfüllung der Schuld einzustehen.

Titre vingtième: Du cautionnement

A. Conditions

I. Définition

Art. 492 / al. 1

1 Le cautionnement est un contrat par lequel une personne s’engage envers le créancier à garantir le paiement de la dette contractée par le débiteur.

IV-) Yararlanılabilecek Monografiler:

Senai Olgaç; Kefalet, Ankara, 1978.

Seza Reisoğlu; Türk Hukukunda ve Bankacılık Uygulamasında Kefalet, Ankara, 1992.

Burak Özen; Kefalet Sözleşmesi (Özellikleri, Kuruluşu, Türleri), İstanbul, 2008.

Serkan Ayan; Kefalet Sözleşmesinde Kefilin Sorumluluğu, Ankara, 2013.

Seza Reisoğlu; Türk Kefalet Hukuku, Ankara, 2013.

Burak Özen; 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu Çerçevesinde Kefalet Sözleşmesi, İstanbul, 2016.

Serkan Ayan; Kefalet Sözleşmesi, Ankara, 2018.

1   818 sayılı Borçlar Kanununun 483 üncü maddesiyle başlayan “Yirminci Bap / Kefalet” şeklindeki üst başlık, Tasarıda “Onbeşinci Bölüm / Kefalet Sözleşmesi” şeklinde değiştirilmiştir.